فروشگاه کالا و محصولات دانلودی

مطالب مذهبی , فروشگاه ساعت خرید کفش مقاله کیف مردانه زنانه چرم لوازم آرایشی لوازم آشپزخانه

فروشگاه کالا و محصولات دانلودی

مطالب مذهبی , فروشگاه ساعت خرید کفش مقاله کیف مردانه زنانه چرم لوازم آرایشی لوازم آشپزخانه

مطالب مذهبی , فروشگاه ساعت خرید کفش مقاله کیف مردانه زنانه چرم لوازم آرایشی لوازم آشپزخانه

  • ۰
  • ۰

پرسشنامه-شخصیتی-چند-جنبه-ای-برن-رویتر.aspx"> پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای "برن رویتر"

پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویتر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
<a target=پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای "برن رویتر"" title="پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای "برن رویتر"" />

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای " برن رویتر "

این پرسشنامه جهت بررسی واکنش های آزمودنی در برابر مسائل و پیش آمدهای روزانه زندگی ساخته شده است و از 125 سؤال تشکیل شده است . شش جنبه از ویژگیهای شخصیتی را مورد اندازه گیری قرار می دهد و از16 سال به بالا کاربرد دارد.

این آزمون برای هر دو جنس قابل اجرا است . از اعتبار و پایایی برخوردار است . برای تشخیص آزمون مناسبی است . تنها مشکلی که این پرسشنامه داشت ، تصحیح و نمره گذاری آن بوده است که زمان زیادی را لازم داشت ولی اکنون با توجه به اینکه تصحیح و نمره گذاری توسط کامپیوتر انجام می گیرد ، اجرای آن رونق و کاربرد زیادی پیدا کرده است .

امتیاز دیگری که این آزمون دارد ، وجود همبستگی های بالایی است که بین مقیاسهای مختلف وجود دارد یعنی میزان هایی که در این پرسشنامه به کار رفته اند مستقل از یکدیگر نیستند و بین خود همبستگی زیادی دارند ،روی این اصل می توان درموارد ضروری و کمی وقت به نمره گذاری تعداد کمی از مقیاسها اقدام کرد و مقیاسهای دیگر را از روی آنها برآورد نمود .

مقیاسهای مورد اندازه گیری و مفاهیم آنها

1- تمایلات روان نژندی (N-B1). رتبه درصدی بالا در این مقیاس نشانگر عصبی بودن فرد و بی ثباتی او از نظر هیجانی می باشد .کسب رتبه درصدی پایین وجود تعادل هیجانی را نشان می دهد.

2- مقیاس درون گرایی – برون گرایی (B2-S) . اخذ رتبه درصدی بالا تمایل به درون گرایی و رتبه درصدی کم تمایل به برون گرایی را نشان می دهد .

3- مقیاس اکتفا به خود (B3-I) . افرادی که در این ویژگی رتبه درصدی بالا می آورند کمتر به همدلیها و تشویقهای دیگران توجه می کنند ، نظرات سایرین را نادیده می گیرند و ترجیح می دهند که با خود باشند . برعکس آنهائیکه رتبه درصدی پائین کسب می کنند تنهایی را دوست ندارند و به تشویقهای دیگران اهمیت می دهند و غالباً به دنبال مشاوره هستند .

4- سلطه گری – سلطه پذیری (B4-D) . رتبه درصدی بالا نشانگر سلطه گری و پائین تمایل به سلطه پذیری را نشان می دهد .

5- اعتماد به نفس (F1-C) . اخذ رتبه درصدی بالا نشانگر احساس خود کم بینی و داشتن تصور ناخوشایند از خود و خویشتن پنداری منفی می باشد و دریافت نمره کم ، سازگاری با محیط و اعتماد به نفس سالم را نشان می دهد

6- مقیاس اجتماعی بودن (F2-S) . کسب رتبه بالا تمایل به استقلال طلبی ، تنهایی و غیر اجتماعی بودن را نشان می دهد و رتبه کم نشانگر اجتماعی بودن و تمایل به زندگی گروهی است .


پرسشنامه-شخصیتی-چند-جنبه-ای--برن-رویتر.aspx">پرسشنامه شخصیتی چند جنبه ای برن رویترشخصیتی چند جنبه ای برن رویتر

انجمن تخصصی وب هاستینگ   هاست ایران     وب هاستینگ   افزایش ممبر کانال تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی